Grundtlicher warhafftiger Bericht inn drey vnd dreissig Conclusiones verfaßt/ Wie das die vermeinten Euangelischen Predicanten/ nit allein von der letsten/ [...] / Durch Sebastianum Haydlauf Mößkirchium der heiligen Schrifft Licentiatum, vnd Pfarrherrn zů Jngolstatt bey vnser lieben Frawen. Gedruckt zů Jngolstatt : durch Alexander Weissenhorn, Anno M.D.LXIX.
Content
- PDF Front cover
- PDF Endsheet
- PDF Title page
- PDF 2r Vorred an den Christlichen Leser.
- PDF 4r I. Man můß ein Bapst haben/ damit die einigkait erhalten werde.
- PDF 7v II. Der Bapst zů Rom legt jhme den Primat vnd Vorzug vber alle Kirchen nit fälschlich zů.
- PDF 11v III. Die heyligen Bäpst vnnd Martyres haben jhnen selbst den Primat auch zůgemessen.
- PDF 15v IIII. Die Römisch Kirch ist der Hierosolymitanischen für zůziehen.
- PDF 17v V. Alle schwere/ wichtige Religionssachen sollen vnd müssen zů Rom erörtert werden.
- PDF 21r VI. Gůte Werck seindt vor Gott verdienstlich.
- PDF 29v VII. Jn vnd bey den H. Sacramenten soll man nit zwiträchtig/ sonder einhellig sein.
- PDF 30v VIII. Die H. Oelung bey dem heyligen Sacrament der Tauff/ ist in der ersten Römischen Kirchen im brauch gewesen.
- PDF 32r IX. Der H. Chrisam bey dem H. Sacrament der Tauff/ ist in der ersten Römischen vnnd Apostolischen Kirchen im brauch gewesen.
- PDF 32v X. Die heylig Chrisam bey dem heyligen Sacrament der Firmung/ ist in der ersten Römischen vnnd Apostolischen Kirchen im brauch gewesen.
- PDF 32v XI. Der heylig Chrisam/ bey der weyhe der Bischoffen ist in der ersten Kirchen im brauch gewesen.
- PDF 34r XII. Das H. Sacrament der Firmung/ ist in der ersten H. Römischen vnnd Apostolischen Kirchen mit fleiß vnd grosser reuerentz gelehrt vn[d] gehalten worden.
- PDF 36v XIII. Christus ist warhafftig mit Leib vnd Blůt gegenwertig im H. Sacrament des Altars/ auch ausserhalb des brauchs.
- PDF 40v XIIII. Ordenliche geweichte Priester/ wann sie sich der rechten form Christi/ Das ist mein Leib/ das ist mein Blůt/ gebrauchen/ machen sie auß Brot vnnd Wein/ den wahren Leyb vnnd Blůt Christi.
- PDF 43v XV. Christus der Herr ist im heyligen Sacrament des Altars zůehren.
- PDF 45v XVI. Der brauch einer gestalt des Sacraments ist auch in der ersten kirchen gewesen/ vnd derhalben kein Sacrilegium.
- PDF 47r XVII. Jn der ersten Römischen Kirchen/ wölche von dem H. Paulo zeügnuß hat/ Rom. I. Das jr Glaub in der gantzen welt verkündt wirt/ ist Meß gelesen vnd gehalten worden.
- PDF 50r XVIII. Die H. Meß ist ein versönopffer.
- PDF 52r XIX. Die H. Meß/ wie sie noch in der Catholischen Kirchen gehalten wirt/ můß nicht nacket bestehn/ wann sie gleich der ersten Kirchen Meß/ soll verglichen werden.
- PDF 55r XX. Fasten steht nicht allein in dem/ das man mässigklich lebe/ oder ein abbruch thü an der Speiß.
- PDF 56r XXI. Fasten steht auch in dem/ das man nit fleisch/ ayer/ butter/ käß vn[d] dergleichen esse.
- PDF 58v XXII. Fürbitt vnd anrüffung der Heyligen/ ist auch in der ersten Römischen vnnd Apostolischen Kirchen gehalten vnd gelehrt worden/ vnd kan demnach kein Abgötterey sein.
- PDF 61r XXIII. Das Fegfewr ist kein erdichte Fabel.
- PDF 62v XXIIII. Es ist nicht vmbsonst/ was man den todten nachthůt.
- PDF 65r XXV. Die Bildtnussen Christi des Herrn vnnd der lieben Heyligen/ seindt auch in der ersten Römischen vnnd Apostolischen Kirchen/ im brauch gewesen vnd gehalten worden.
- PDF 66v XXVI. Der Geistlichen Cœlibat vnnd Eheloß leben/ ist auch in der ersten Christlichen Kirchen gehalten vnnd gelehrt worden/ vnnd kan demnach kein Teüffels gebot oder Teüffels lehr sein.
- PDF 68v XXVII. Gethone Gelübdt der ewigen junckfrauschafft ist einer schuldig zůhalten/ bey verlust seiner Seel seligkeit.
- PDF 71v XXVIII. Jn der ersten Christlichen/ Römischen vnd Apostolischen Kirchen/ hat man auch Weichwasser vnnd geweicht Saltz gehabt vnd gebraucht.
- PDF 74r XXIX. Das vnzalbarlich vil Tempel/ von den vermainten Euangelischen zerrissen/ oder sunst verderbt sein/ hat man sich darab hoch zů ergern.
- PDF 75v XXX. Jn der ersten Kirchen/ seind die Tempel auch geweyhet worden/ kan derhalben Kirchweyhung bey vns Catholischen/ kain zauberisch Affenspil sein.
- PDF 77r XXXI. Den lieben heyligen vn[d] freünden Gottes Tempel auffbawen vnnd dediciren, ist auch in der ersten Kirchen breüchlich gewesen. Kan derhalben kain Abgöttischer brauch sein.
- PDF 78r XXXII. Die hailig Schrifft ist schwär zůuerstehn. Kan sie derhalben nit gleich ain jetzwederer Lay/ der nicht studiert hat/ verstehn.
- PDF 80r XXXIII. An der ordenlich Succession der Bäpst vnnd anderen Bischoffen ist nicht wenig/ sunder gar vil gelegen.
- PDF Register vnnd kurtze verzeichnusz der 33. Conclusionum/ so in disem Bericht verfaßt vnd gründtlich erwisen seind.
- PDF Censura et adprobatio.
- PDF Errata Corrigenda.
- PDF handschriftliche Notizen
- PDF Back cover
- PDF Spine
