Bibliographic Metadata
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- TitleEssays on online reviews: insights on the review process for B2C and B2B markets : / von Janina Seutter, M. Sc.
- Author
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- Published
- Description1 Online-Ressource (V, 42 Seiten)
- Institutional NoteUniversität Paderborn, Dissertation, 2024
- AnnotationTag der Verteidigung: 24.10.2024
- Defended on2024-10-24
- LanguageEnglish
- Document TypesDissertation (PhD)
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Zusammenfassung
Diese Dissertation untersucht Forschungsfragen mit Bezug zum Online-Bewertungsprozess. Sie greift zentrale Forschungslücken auf, wie die Motivationen für das Verfassen von Bewertungen auf B2B-Plattformen, den Einfluss des Zeitpunkts von Bewertungsanfragen auf die Antwortquote und die Wirkung von Produkteigenschaften, wie hedonische und utilitaristische Attribute, auf das Bewertungsverhalten. Außerdem werden Designelemente in Bewertungssystemen analysiert, welche die Informationsüberlastung reduzieren sollen. Die Forschung zeigt, dass gewisse Motive für das Schreiben von B2B-Bewertungen sich deutlich von Motiven aus dem B2C-Bereich unterscheiden (Seutter 2024). Die zweite Studie zeigt, dass der Zeitpunkt von Bewertungsanfragen die Wahrscheinlichkeit einer Nutzerantwort signifikant beeinflusst, wobei sich Unterschiede zwischen verschiedenen Produkttypen zeigen (Poniatowski et al. 2024). Die Analyse utilitaristischer und hedonischer Produktattribute deckt systematische Verzerrungen im Bewertungsverhalten auf (Seutter and Neumann 2024). Um Herausforderungen der Informationsüberlastung zu begegnen, wurde in der vierten Studie eine Taxonomie entwickelt, die wesentliche Designelemente in Bewertungssystemen identifiziert, welche die Informationssuche und -verarbeitung erleichtern (Seutter et al. 2023). Die Dissertation weist eine breite methodische Vielfalt aus und liefert sowohl theoretische Erkenntnisse als auch praktischen Mehrwert. Sie trägt zu einem besseren Verständnis von Bewertungssystemen bei und bietet Ansätze zur Verbesserung ihrer Funktionalität. Eine zusätzliche Studie erweitert den Fokus, indem sie den Einfluss der Black-Lives-Matter-Bewegung auf das Spendenverhalten untersucht (Seutter et al. 2024).
Abstract
This dissertation investigates the online review process, emphasizing both business-to-consumer (B2C) and business-to-business (B2B) contexts. It addresses significant research gaps, including the underlying motivations for writing reviews on B2B platforms, the impact of review request timing on response rates, and the influence of product characteristics, such as hedonic and utilitarian attributes, on rating behavior. Additionally, it explores design features in review systems that can reduce information overload. The first study reveals that the motives for writing B2B reviews diverge from those in the B2C contexts (Seutter 2024). The second study demonstrates that the timing of review requests critically affects the likelihood of user responses, with variations observed across different types of products (Poniatowski et al. 2024). Furthermore, the analysis of utilitarian and hedonic attributes highlights systematic biases in rating behavior (Seutter and Neumann 2024). To address challenges of information overload, the fourth study develops a taxonomy of key design features in review systems that facilitate better information search and processing (Seutter et al. 2023). Employing methods such as qualitative interviews, regression analyses, and taxonomy development, the dissertation provides both theoretical insights and practical recommendations. It contributes to a more profound understanding of online review systems and offers actionable strategies for improving their functionality. An additional study extends the scope by examining the impact of the Black Lives Matter movement on charitable crowdfunding, showcasing how social movements influence donation behavior (Seutter et al. 2024).
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