Die vorliegende kumulative Dissertation umfasst drei Artikel im Bereich der Kundenbindung durch Gamification und Mitarbeiterverhalten. Der erste Artikel beinhaltet einen systematischen Literaturüberblick zu Gamification im Marketingkontext, um Gamification als Instrument für Multikanalmarketing zu untersuchen, und identifiziert zukünftigen Forschungsbedarf in diesem Themenbereich. Anhand einer qualitativen Interviewstudie und eines szenariobasierten Experimentes wird in der zweiten Studie ein Überblick von typischen Affordanzen und Einflussfaktoren zu Gamification im Handelskontext gegeben sowie das Konzept des gamifizierten Kundenerlebnisses eingeführt. In der dritten Studie zeigt ein szenariobasiertes Experiment, wie sich (in-) konsistentes Mitarbeiterhalten auf das Kundenvertrauen in nachhaltigen Unternehmen auswirkt und inwiefern die wertebasierte Markenwahl den Effekt beeinflusst.
Bibliographic Metadata
- TitleFostering customer loyalty through gamification and employee behavior / Isabel Kittyma Disse, M.Sc. ; Erstgutachter: Prof. Dr. René Fahr, Zweitgutachterin: Prof. Dr. Eva Böhm
- Author
- Degree supervisor
- Published
- Description1 Online-Ressource (23 Seiten)
- Institutional NoteKumulative Dissertation Universität Paderborn, Dissertation, 2024
- AnnotationTag der Verteidigung: 25.11.2024
- Defended on2024-11-25
- LanguageEnglish
- Document TypesDissertation (PhD)
- Keywords (GND)
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- DOI
- Social MediaShare
- Reference
- IIIF
The present cumulative dissertation includes three articles that contribute to the literature on customer loyalty through gamification and employee behavior. The first article provides a systematic literature review including gamification studies in the marketing context in order to analyze gamification as a tool for multichannel marketing and suggest an agenda for future research. The second article offers a qualitative interview study as well as a scenario-based experiment to investigate the gamified customer experience and explore key affordances and influencing factors in the retail gamification context. The third article demonstrates the effect of (in-) consistent employee behavior on customer trust while considering the role of value-based brand choice in sustainable companies based by applying a scenario-based experiment.
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