Bibliographic Metadata
Bibliographic Metadata
- TitleNegotiating power acceptance for sustainable minigrid project implementation : a grounded theory study of sustainable renewable energy development using East African minigrids = Aushandlung der Machtakzeptanz für die Umsetzung eines nachhaltigen Minigrid-Projekts : eine Grounded Theory-Studie zur Entwicklung nachhaltiger erneuerbarer Energien unter Verwendung ostafrikanischer Minigrids / Teddy Nabwire Mangeni ; Supervisor 1: Prof. Dr. Christine Freitag, Supervisor 2: Prof. Dr. Nina Göddertz
- Author
- Degree supervisor
- Published
- Description1 Online-Ressource (iii, 204 Seiten)
- Institutional NoteUniversität Paderborn, Dissertation, 2024
- AnnotationTag der Verteidigung: 26.11.2024
- Defended on2024-11-26
- LanguageEnglish ; German
- Document TypesDissertation (PhD)
- Keywords (GND)
- URN
- DOI
Links
- Social MediaShare
- Reference
- IIIF
Files
Classification
Zusammenfassung
Die Einführung von Projekten für erneuerbare Energien erfolgt trotz des Strommangels und des sich abzeichnenden Zeitplans für SDG7 (bezahlbare und saubere Energie) nicht automatisch. Im Bewusstsein der Tatsache, dass technologieintensive Ingenieurprojekte umfangreiche soziale Eingriffe erfordern, um wirklich nachhaltig zu sein, suchte das Projekt Africa Research and Teaching Platform for Development - Sustainable Modular Grids for Grid Stability (A:RT-D Grids) nach einem interdisziplinären Ansatz, um neue Wege zur Elektrifizierung abgelegener Regionen in Ostafrika durch Minigrids und deren Verbindungen zu entwickeln. Basierend auf dem A:RT-D Grids Projekt und bestehenden Nachhaltigkeitsaspekten untersuchte diese Studie die sozialen und pädagogischen Aspekte der Minigrid-Implementierung in Uganda und Tansania. Unter Verwendung eines qualitativen Strauss'schen Grounded Theory-Ansatzes werden die Minigrid-Prozesse, Stakeholder-Interaktionen und aufkommende Konflikte untersucht. Die Studie stellt die Theorie der "Akzeptanz von Verhandlungsmacht" vor und betont die Rolle und Dynamik von Bildungs- und Koordinationsstrategien im Verhandlungsprozess. Die Studie bietet Einblicke für Minigrid-Stakeholder, um den Energiezugang und die Nachhaltigkeit von Projekten zu verbessern.
Abstract
Renewable energy project adoption is not automatic despite the lack of electricity and looming SDG7 (affordable and clean energy) timeline. Cognizant of the fact that technology-intensive engineering projects require extensive social interventions to be truly sustainable, the Africa Research and Teaching Platform for Development- Sustainable Modular Grids for Grid Stability (A:RT-D Grids) project sought an interdisciplinary approach to develop new ways of electrifying remote regions in East Africa through minigrids and their interconnections. Based on the A:RT-D Grids project and existing sustainability concerns, this study investigated the social and educational aspects of minigrid implementation in Uganda and Tanzania. Using a qualitative Straussian Grounded Theory approach, the minigrid processes, stakeholder interactions, and emerging conflicts are explored. The study presents the "negotiating power acceptance" theory, emphasizing the roles and dynamics of education and coordination strategies in the negotiation process. The study offers insights for minigrid stakeholders to improve energy access and project sustainability.
Stats
- The PDF-Document has been downloaded 20 times.
License/Rightsstatement